دانشگاه پیام نور استان یزد به لحاظ تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی مقام سوم کشور را بدست آورده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد امروز با اعلام این خبر گفت این دانشگاه تاکنون 6 رشته ی کارشناسی ارشد داشته که هم اکنون این رشته ها به 28 رشته افزایش یافته است.
کلانتری که به مناسبت بزرگداشت هفته دولت سخن می گفت به سیاستهای وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره و پیش بینی کرد این تعداد رشته در سالهای آینده به دو برابر افزایش یابد.
وی همچنین به برتری استان یزد در زمینه ی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی اشاره و  خاطرنشان کرد دانشگاه پیام نور استان یزد با بیش از 100 هزار متر مربع فضای آموزشی و فرهنگی، در زمینه ی وسعت فضاهای آموزشی و فرهنگی نیز رتبه ی دوم کشور را بدست آورده است.
به گفته رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد، میانگین سرانه ی فضای آموزشی و فرهنگی در کشورهم اکنون زیر 2 مترمربع است که این میزان در استان به بیش از 4 مترمربع می رسد.
کلانتری در ادامه تصریح کرد امسال بیش از 25 هزار متر مربع فضای آموزشی،فرهنگی و رفاهی در مراکز واحدهای دانشگاه پیام نور استان در دست ساخت است.
وی همچنین فعالیتهای پژوهشی دانشگاه پیام نور استان یزد در یک سال گذشته را تشریح و اضافه کرد: اجرای 56 طرح پژوهشی/ تالیف 61 مقاله علمی،پژوهشی، راه اندازی 2 پژوهشکده و راه اندازی واحد آموزشی مستقل ویژه ی خواهران از فعالیتهای علمی و پژوهشی این دانشگاه است.   
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد فعالیت های فرهنگی این دانشگاه دریکسال اخیر را یاداوری و تصریح کرد طرح عفاف و حجاب با 60 برنامه ی فرهنگی و عملیاتی/اعزام بیش از هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه به اردوهای راهیان نور /برگزاری 3 یادواره ی شهدا/برگزاری طرح ضیافت اندیشه ی اساتید از مهمترین فعالیت های فرهنگی این دانشگاه در سال گذشته است.
کلانتری در ادامه تشریح فعالیتهای دانشگاه پیام نور استان یزد از عملیاتی شدن 100 درصد مصوبات هیات دولت در استان یزد در سال جاری خبر داد و گفت تاکنون بیش از 50 درصد ازمصوبات سفر هیئت دولت به استان با اعتباری افزون بر 90 میلیارد ریال عملیاتی شده است
یا داوری می شود دانشگاه  پیام نور استان یزد هم اکنون 24 هزار دانشجو، 12 مرکز و واحد و 2 محل تشکیل کلاس دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا